Arno Stern
II mundu gerra garatzen zen bitartean, Arno Sternek 22 urte zituen, 1946. urtean errefuxiatu-esparru batean gerrako umezurtzekin lan egiten zuela. Pintatzen jarri zituen eta horixe izan zen gaur arte garatu izan duen lanaren oinarria. 1.949. urtean "academie de Jeudi" tailerra ireki zuen, gaur eguneko "Le Closlieu". 60.eko hamarkadan margoketa eta marrazketaren inguruko ikerketa egiten du. Horretarako mundu osotik bidaiatu egin zuen ahalik eta isolatuen eta ezberdinen diren herriak topatu arte. Hauen artean, arrazoi batengatik edo bestearengatik eskolarik ez zituztenak aukeratu zituen. Hoietariko askorentzat arkatzak edo pintzelak ikusten zuten lehenengo aldia zen. Ondorioz, Arno Sternek kode unibertsala dagoela baieztatzen du, barne arauek zuzentzen dutena, alegia. Hau da berak "Formalazioa" deitzen duena. Formulazioa baldintza konkretupean ematen da: komunikazio eta epaiketatik at, hauek "Hezkuntza sortzailearen" baldintzak direlarik. Gaur egun, Arno Sternek bere Pariseko tailerrean lan egiten jarraitzeaz gain, Europa osoan ikastaroak antolatzen ditu eta "Institut de Recherche en Semiologie del`Expressión" sortu du.
Durante la Segunda Guerra Mundial, Arno Stern tenia 22 años cuando en 1946 se encuentra en un campo de refugiados trabajando con huérfanos de guerra. Por azar, les pone a pintar y, allí se originan las condiciones del trabajo que viene realizando a lo largo de su vida. Finalizada la guerra, en 1949, abre en París su taller de pintura "Academie de Jeudi", actualmente "Le Closlieu". Durante la década de los 60 se dedica a investigar sobre el dibujo y la pintura. Viaja por el mundo buscando pueblos cuyas diferencias de vida sean patentes. Desarrolla su investigación entre los nómadas del desierto, los pobladores de la selva virgen, los habitantes de la sabana y a dos mil metros de altura entre los pueblos indígenas de los Andes. En estos lugares eligió aquellas poblaciones en las que, debido a su aislamiento o forma de vida, no existía institución escolar. Algunos de ellos no habían visto nunca lápices o pinceles y nunca habían dibujado.
Como resultado de este trabajo Arno Stern constata la existencia de un código universal y las leyes internas que lo rigen. Esto es a lo que llama "la Formulación" que sólo aparece cuando las personas pintan en unas condiciones muy concretas, al margen de la comunicación y el juicio y que luego define como las condiciones de la "Educación Creadora".
En estos momentos Arno Stern continua trabajando e investigando en su taller de París, imparte cursos por toda Europa y ha creado el "Institut de Recherche en Semiologie del`Expressión".
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HORI DA!..ORAIN KATAIOZU WERT JAUNARI,JEJE!
ErantzunEzabatuKontaiozu zuk, q ue a mí me da la risa!
ErantzunEzabatuMuaaaak!
Lasai,nik kontatuko diot!!
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